czwartek, 26 marca 2009

marchewkowo

ciasto marchewkowe robię zazwyczaj zimą, wtedy smakuje najlepiej, rozgrzewa od środka, w domu jest ciepło i pachnąco, od razu człowiek zapomina, że za oknem zimno i ponuro... no cóż Wiosnę mamy, ale po tym co wczoraj nam pogoda zafundowała, na poprawę humoru upiekłam marchewkowego pocieszacza



składniki :
1 i 1/4 szklanki oleju
4 jaja
2 szklanki drobno startej marchewki
2 szklanki maki
2 szklanki cukru (ja daje 1,5)
2 łyżeczki proszku do pieczenia
2 łyżeczki sody oczyszczonej ( u mnie 1,5)
2 łyżeczki cynamonu
szczypta soli
orzechy, rodzynki

jajka z cukrem utrzeć należy na puszystą masę i stopniowo dodawać mąkę i olej, na końcu cynamon, proszek i sodę oraz marchew i bakalie. Piec ok. 40 min. ( mi zawsze około 6o min. wychodzi ) w temp. 180 st.C ( hmmm tu trzeba metodą prób i błędów ... bo np. u mnie w piekarniku 220 st. jest ok )
to tyle :) nic skomplikowanego , ale za to bardzo smaczne

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz