poniedziałek, 1 marca 2010

3 dyszki

a wczoraj stuknęła mi trzydziestka, chciałam z tej okazji rozdać jakieś słodkości ale nie zdążyłam przygotować więc zostawiam przepis na tort słodki i pychotkowaty (nie chwaląc się ja go uczyniłam :D). Candy będzie jak dojrzeje ;)




ciasto:
  • 7 jajek
  • 1 białko
  • 16 dag miałkiego cukru
  • 1 torebka cukru waniliowego
  • szczypta cynamonu
  • szczypta soli
  • 30 dag zmielonych orzechów laskowych
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 5 dag podłużnych biszkoptów
jajka i białko ubijamy mikserem przez około 1 min. na najwyższych obrotach, następnie dodajemy cukier, cukier waniliowy, cynamon, sól, ubijamy przez kolejne 3 minuty. Następnie dodajemy zmielone orzechy i proszek do pieczenia i zmniejszając obroty nadal ubijamy przez chwilkę. Na końcu już bez miksera dodajemy pokruszone biszkopty ( wsadzamy je do plastikowej torebki i traktujemy wałkiem aż będę bardzo bardzo rozdrobnione).
Pieczemy około 45-50 min. w temp. 180-190 st.C. Brytfanka o średnicy około 28 cm, oczywiście ąwysmarowana tłuszczem i posypana bułka tartą. Zaraz po upieczeniu wyciągnąć ciasto z piekarnika i ostudzić. przekroić na pół
Ciasto upiekłam dwa razy ( czyli miałam 4 części)

masa:
  • opakowanie budyniu waniliowego
  • 125 ml mleka
  • 150 ml Śmietanki kremówki
  • 1 żółtko
  • kostka masła
  • trochę cukru

wymieszać budyń z mlekiem, Śmietanką, żółtkiem i cukrem. gotować aż zgęstnieje. Zimna masę stopniowo dodawać do utartego masła. Ja zrobiłam jedna porcję białą i dodałam migdały a drugą czarną kakaową z Kawałkami czekolady.

Ciasto przełożyć kremem i gotowe. Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz